Show simple item record

dc.contributor.authorMartínez-Rodríguez, Marta 
dc.contributor.otherUAM. Departamento de Música
dc.date.accessioned2021-09-06T12:24:08Z
dc.date.available2021-09-06T12:24:08Z
dc.date.issued2021-06-01
dc.identifier.citationRevista Electrónica Complutense de Investigación en Educación Musical 18 (2021): 27-37es_ES
dc.identifier.issn1698-7454es_ES
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10486/697379
dc.description.abstractAccording to the educational legislation Music Education has among its objectives the challenge of knowing, taking care and transmitting the cultural heritage, since music constitutes an irreplaceable part of it. It is in this context that this study takes place, which aims at analysing the way heritage is approached within Music Education in the 17 Autonomous Decrees or Orders which regulate the Primary Education curriculum in Spanish territory. The results show differences in the teaching load and in the presence of content related to musical heritage between the communities. An issue that should be borne in mind in curriculum revision processes, to achieve a Musical Education that grants that the new generations know, and therefore understand and value their musical legacy.en_US
dc.description.abstractSegún la legislación educativa la Educación Musical tiene entre sus objetivos el reto de conocer, conservar y transmitir el patrimonio cultural, ya que la música constituye una parte insustituible del mismo. En este contexto se desarrolla esta investigación, que tiene como objetivo analizar la presencia y el enfoque del patrimonio dentro de la Educación Musical en los 17 Decretos u Órdenes autonómicas que regulan el currículo de Educación Primaria en el territorio español. Los resultados muestran diferencias en la carga lectiva y en la presencia de contenidos relativos al patrimonio musical entre las comunidades. Este aspecto supone un punto de reflexión a tener en cuenta en los procesos de revisión curricular, para lograr una Educación Musical que garantice que las nuevas generaciones conozcan y, por tanto, comprendan y valoren su legado musicales_ES
dc.format.extent11 pag.es_ES
dc.format.mimetypeapplication/pdfen
dc.language.isospaen_US
dc.publisherEdiciones Complutensees_ES
dc.relation.ispartofRevista Electrónica Complutense de Investigación en Educación Musicales_ES
dc.rights© 2021 Ediciones Complutensees_ES
dc.subject.otherCultural heritageen_US
dc.subject.otherCurriculumen_US
dc.subject.otherEducational legislationen_US
dc.subject.otherHeritage educationen_US
dc.subject.otherMusic educationen_US
dc.subject.otherPrimary educationen_US
dc.titleEl patrimonio a través de la Educación Musical: Tratamiento y enfoque en el currículo de Educación Primariaes_ES
dc.title.alternativeHeritage through Music Education: Approached in the Primary Education curriculumen_US
dc.typearticleen
dc.subject.ecienciaMúsicaes_ES
dc.relation.publisherversionhttp://dx.doi.org/10.5209/reciem.68682es_ES
dc.identifier.doi10.5209/reciem.68682es_ES
dc.identifier.publicationfirstpage27es_ES
dc.identifier.publicationissue18es_ES
dc.identifier.publicationlastpage37es_ES
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionen
dc.rights.ccReconocimientoes_ES
dc.rights.accessRightsopenAccessen
dc.authorUAMMartínez Rodríguez, Marta (331148)
dc.facultadUAMDepartamentos Interfacultativoses_ES
dc.facultadUAMFacultad de Formación de Profesorado y Educaciónes_ES


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record