UAM | UAM_Biblioteca | Buscador único | Portal de Producción Científica | Repositorio de Datos de Investigación UAM
Biblos-e Archivo
    • español
    • English
  • español 
    • español
    • English
  • Identificarse
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Buscar en Biblos-e Archivo

Búsqueda avanzada

Listar

Todo Biblos-e ArchivoComunidades y coleccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasFacultadesEsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasFacultades

Mi cuenta

IdentificarseRegistro

Estadísticas

Ver Estadísticas de uso

Ayuda

Guía sobre el repositorio de la UAMQuiero depositar mi trabajoPreguntas frecuentes

UAM_Biblioteca

Ver ítem 
  •   Biblos-e Archivo
  • 1 - Producción científica en acceso abierto de la UAM
  • Producción científica en acceso abierto de la UAM
  • Ver ítem
  •   Biblos-e Archivo
  • 1 - Producción científica en acceso abierto de la UAM
  • Producción científica en acceso abierto de la UAM
  • Ver ítem

Chinese and Indian higher education students go abroad: listening to them to determine what their needs are

Autor (es)
Pérez Encinas, AdrianaAutoridad UAM; Rodríguez Pomeda, JesúsAutoridad UAM
Entidad
UAM. Departamento de Organización de Empresas
Editor
Springer
Fecha de edición
2021-10-20
Cita
10.1007/s11233-021-09078-0
Tertiary Education and Management 27.4 (2021): 313-330
 
 
 
ISSN
1573-1936
DOI
10.1007/s11233-021-09078-0
Versión del editor
https://doi.org/10.1007/s11233-021-09078-0
Materias
China; India; International students; Needs; University services; Economía; Empresa
URI
http://hdl.handle.net/10486/700734
Derechos
© The Author(s) 2021

Licencia Creative Commons
Esta obra está bajo una Licencia Creative Commons Atribución 4.0 Internacional.

Resumen

This paper voices the opinions of international students’ from China and India, and highlights the intentional process of integrating their perceptions of internationalization into a strategic service delivery plan. Data on those perceptions were analysed using a probabilistic model. We clustered 766 international students’ opinions into categories that enabled us to determine the main ideas that constituted their perceptions. The findings enabled us to draw comparisons between two major sending countries and to formulate a series of recommendations for stakeholders in higher education institutions that receive Chinese and Indian students, as well as for policymakers. Primary differences relate to factors such as learning and internship opportunities for Chinese students and service provision for Indian ones. In conclusion, this study offers the next step in the analysis of Chinese and Indian international students’ needs providing with an innovative way of determining students concerns with a view to empowering them within the internationalization process of higher education institutions
Mostrar el registro completo del ítem

Lista de ficheros

Thumbnail
Nombre
chinese_perez_tert_educ_manag_2021.pdf
Tamaño
679.8Kb
Formato
PDF

Refworks Export

Google™ Scholar:Pérez Encinas, Adriana - Rodríguez Pomeda, Jesús

Lista de colecciones del ítem

  • Producción científica en acceso abierto de la UAM [17186]

Registros relacionados

Mostrando ítems relacionados por título, autor, creador y materia.

  • Geographies and cultures of international student experiences in higher education: Shared perspectives between students from different countries 

    Pérez Encinas, AdrianaAutoridad UAM; Rodríguez Pomeda, JesúsAutoridad UAM
    2019-05-16
  • How to support mobility students to gain soft-competences: Knowledge, skills and attitudes 

    Torre García, Eva María de laAutoridad UAM; Casani Fernández Navarrete, FernandoAutoridad UAM; Encinas, Adriana Pérez; Pomeda, Jesús Rodríguez
    2020-01-01
  • Problematic areas of host university support services for short-term mobility students 

    Perez-Encinas A; Rodriguez-Pomeda J; Josek M
    2017-10-01
Todos los documentos de Biblos-e Archivo están protegidos por derechos de autor. Algunos derechos reservados.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contacto | Sugerencias
Estamos enFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram

Declaración de accesibilidad

 

 

Todos los documentos de Biblos-e Archivo están protegidos por derechos de autor. Algunos derechos reservados.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contacto | Sugerencias
Estamos enFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram

Declaración de accesibilidad