UAM | UAM_Biblioteca | Unified search engine | Scientific Production Portal | UAM Research Data Repository
Biblos-e Archivo
    • español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Log in
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search Biblos-e Archivo

Advanced Search

Browse

All of Biblos-e ArchivoCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFacultiesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFaculties

My Account

Log inRegister

Statistics

View Usage Statistics

Help

Information about Biblos-e ArchivoI want to submit my workFrequently Asked Questions

UAM_Biblioteca

View Item 
  •   Biblos-e Archivo
  • 1 - Producción científica en acceso abierto de la UAM
  • Producción científica en acceso abierto de la UAM
  • View Item
  •   Biblos-e Archivo
  • 1 - Producción científica en acceso abierto de la UAM
  • Producción científica en acceso abierto de la UAM
  • View Item

The ideal/real role of the teacher in the social representation of teaching

Title (trans.)
Función docente ideal/real en las representaciones sociales del profesorado
Author
Vecina-Merchante, Carlos; Román-Gago, Sonsoles San
Entity
UAM. Departamento de Sociología
Publisher
Pontificia Universidad Javeriana
Date
2021-05-01
Citation
10.11144/Javeriana.m14.fdir
Magis 14 (2021): 1-27
 
 
 
ISSN
2027-1174 (print); 2027-1182 (online)
DOI
10.11144/Javeriana.m14.fdir
Funded by
Este artículo forma parte de la investigación realizada en el proyecto I+D+i Contexto socioeconómico y orientación educativa y profesional del profesorado de secundaria, aprobado por el Ministerio de Economía y Competitividad (España), con referencia CSO2013-47168-R, bajo la dirección de la investigadora principal, Sonsoles San Román-Gago
Project
Gobierno de España. CSO2013-47168-R
Editor's Version
https://doi.org/10.11144/Javeriana.m14.fdir
Subjects
Counselling; Educational guidance; Secondary school teachers; Sociology; Sociología
URI
http://hdl.handle.net/10486/701659
Rights
© los autores

Licencia Creative Commons
Esta obra está bajo una Licencia Creative Commons Atribución 4.0 Internacional.

Abstract

This research analyses the social representations of teachers and their role to know if there are justifying discourses and their structure. With a qualitative methodology, discourse analysis and group discussion techniques. Results show three representations about their ideal role as teachers against the ones which relate to the actual ones materialized in the practice. A typology of teachers from instrumental orthodoxy to the vital openness of students. In conclusion, it is necessary to consider that internalized diversity in teachers, both in the design and implementation of educational policies
Show full item record

Files in this item

Thumbnail
Name
8974666.pdf
Size
302.1Kb
Format
PDF

Refworks Export

Google™ Scholar:Vecina-Merchante, Carlos - Román-Gago, Sonsoles San

This item appears in the following Collection(s)

  • Producción científica en acceso abierto de la UAM [16855]

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • Orientación académica y profesional: Percepción del mercado de trabajo desde las Consejerías de Educación españolas 

    Doncel Abad, David; San Román Gago, SonsolesAutoridad UAM; Vecina Merchante, Carlos
    2018-04-04
  • Down, B. y Smyth, J. (eds.) (2012). Critical voices in teacher education. teaching for social justice in conservative times. Nueva York: Springer. 306 páginas. ISBN 978-94-007-3974-1 

    Hernández Castilla, María ReyesAutoridad UAM
    2013
  • Madres sociales de la aldea: La maestra española durante el nacional-catolicismo 

    San Román Gago, SonsolesAutoridad UAM
    2015-01-01
All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram

Declaración de accesibilidad

 

 

All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram

Declaración de accesibilidad