UAM | UAM_Biblioteca | Buscador único | Portal de Producción Científica | Repositorio de Datos de Investigación UAM
Biblos-e Archivo
    • español
    • English
  • español 
    • español
    • English
  • Identificarse
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Buscar en Biblos-e Archivo

Búsqueda avanzada

Listar

Todo Biblos-e ArchivoComunidades y coleccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasFacultadesEsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasFacultades

Mi cuenta

IdentificarseRegistro

Estadísticas

Ver Estadísticas de uso

Ayuda

Guía sobre el repositorio de la UAMQuiero depositar mi trabajoPreguntas frecuentes

UAM_Biblioteca

Ver ítem 
  •   Biblos-e Archivo
  • 1 - Producción científica en acceso abierto de la UAM
  • Producción científica en acceso abierto de la UAM
  • Ver ítem
  •   Biblos-e Archivo
  • 1 - Producción científica en acceso abierto de la UAM
  • Producción científica en acceso abierto de la UAM
  • Ver ítem

Information certainty influences the attitudes of students and teachers towards COVID-19

Autor (es)
Vega Marcos, Ricardo de laAutoridad UAM; Ruiz Barquín, RobertoAutoridad UAM; Boros, Szilvia; Szabo, Attila
Entidad
UAM. Departamento de Educación Física, Deporte y Motricidad Humana; UAM. Departamento de Psicología Evolutiva y de la Educación
Editor
Cambridge University Press
Fecha de edición
2021-10-14
Cita
10.1017/bec.2021.19
Behaviour Change (2021): 1-7
 
 
 
ISSN
0813-4839; 2049-7768
DOI
10.1017/bec.2021.19
Versión del editor
https://doi.org/10.1017/bec.2021.19
Materias
adults; coronavirus; epidemic; morbidity; virus; Educación
URI
http://hdl.handle.net/10486/702155
Derechos
© The Author(s), 2021

Licencia de Creative Commons
Esta obra está bajo una licencia de Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0 Internacional.

Resumen

The COVID-19 pandemic struck Spain severely from the beginning. Prevention via information that fos ters knowledge, reasonable concern, control, and personal care is the most effective means to slow down the pandemic. In this intervention field study, first, we assessed actual knowledge, concern, control, and care about the COVID-19 in 111 Spanish university teachers and students. Subsequently, we randomly assigned them to two groups. One group (n = 53) received uncertain information about prevention mea sures, whereas the other group (n = 58) received certain information. Analysis of covariance, using base line measures as covariates, revealed that the group receiving the certain information reported an immediately increased perceived control and personal care about the pandemic. These findings suggest that measures that are known to be effective in COVID-19 prevention, if communicated with certainty (i.e., solid evidence), could influence people’s attitudes, possibly through the schematic organisation of new information
Mostrar el registro completo del ítem

Lista de ficheros

Thumbnail
Nombre
9004913.pdf
Tamaño
139.6Kb
Formato
PDF

Refworks Export

Google™ Scholar:Vega Marcos, Ricardo de la - Ruiz Barquín, Roberto - Boros, Szilvia - Szabo, Attila

Lista de colecciones del ítem

  • Producción científica en acceso abierto de la UAM [17129]

Registros relacionados

Mostrando ítems relacionados por título, autor, creador y materia.

  • Could attitudes toward COVID-19 in Spain render men more vulnerable than women? 

    Vega Marcos, Ricardo de laAutoridad UAM; Ruiz Barquín, RobertoAutoridad UAM; Boros, Szilvia; Szabo, Attila
    2020-07-04
  • Exercise addiction during the COVID-19 pandemic: An international study confirming the need for considering passion and perfectionism 

    Vega Marcos, Ricardo de laAutoridad UAM; Almendros, Lucia Jiménez; Barquín, Roberto Ruíz; Boros, Szilvia; Demetrovics, Zsolt; Szabo, Attila
    2020-12-03
  • Dimensions of passion and their relationship to the risk of exercise addiction: Cultural and gender differences 

    Szabo, Attila; Vega Marcos, Ricardo de laAutoridad UAM; Kovácsik, Rita; Jiménez Almendros, Lucia; Ruíz-Barquín, Roberto; Demetrovics, Zsolt; Boros, Szilvia; Köteles, Ferenc
    2022-12-01
Todos los documentos de Biblos-e Archivo están protegidos por derechos de autor. Algunos derechos reservados.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contacto | Sugerencias
Estamos enFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram

Declaración de accesibilidad

 

 

Todos los documentos de Biblos-e Archivo están protegidos por derechos de autor. Algunos derechos reservados.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contacto | Sugerencias
Estamos enFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram

Declaración de accesibilidad