UAM | UAM_Biblioteca | Unified search engine | Scientific Production Portal | UAM Research Data Repository
Biblos-e Archivo
    • español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Log in
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search Biblos-e Archivo

Advanced Search

Browse

All of Biblos-e ArchivoCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFacultiesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFaculties

My Account

Log inRegister

Statistics

View Usage Statistics

Help

Information about Biblos-e ArchivoI want to submit my workFrequently Asked Questions

UAM_Biblioteca

View Item 
  •   Biblos-e Archivo
  • 1 - Producción científica en acceso abierto de la UAM
  • Producción científica en acceso abierto de la UAM
  • View Item
  •   Biblos-e Archivo
  • 1 - Producción científica en acceso abierto de la UAM
  • Producción científica en acceso abierto de la UAM
  • View Item

La pizarra digital interactiva y Moodle en su uso docente: Propuesta didáctica para la enseñanza de la física y la matemática en facultades de Educación

Title (trans.)
The interactive whiteboard and moodle for teaching: Proposal for teaching physics and mathematics in education faculties
Author
Atrio Cerezo, Santiagountranslated; Ruiz-López, Nataliauntranslated
Entity
UAM. Departamento de Didácticas Específicas
Publisher
IEEE
Date
2013-10-17
Citation
8th Iberian Conference on Information Systems and Technologies (CISTI). IEEE, 2013. 1-4
 
 
 
ISSN
2166-0727
ISBN
978-989-98434-0-0 (online)
Subjects
PDI; Moodle; Pizarra Digital; Física y Matemáticas; Educación; Matemáticas
URI
http://hdl.handle.net/10486/703990
Note
Comunicación presentada en el congreso: 8th Iberian Conference on Information Systems and Technologies (CISTI)

Abstract

In the educational activity the ideas of "educational change" and "social justice" must always be present. They are inherent in the definition of a young science, which must constantly seek new ways of bringing the curriculum to students. The change, therefore, is present in the pursuit of new methodologies. Justice, in its attempt to leverage technology to bring education teacher-student dialogue-education community. With the technology of whiteboard software and the help of a Moodle platform, the authors of the study try to bring the classroom group work time for reflection and personal study of student teaching grade. The working sessions recorded with the board software are discussed, customized and supplemented from a collaborative platform, building cooperatively the "textbooks"
 
En la actividad pedagógica deben estar siempre presentes las ideas de “cambio educativo” y de “justicia social”. Son inherentes a la propia definición de una joven ciencia, que debe buscar constantemente nuevas formas de acercar los contenidos curriculares al alumnado. El cambio, por lo tanto, está presente en la persecución de nuevas metodologías. La justicia, en su intento de aprovechar la tecnología educativa para aproximar el diálogo profesor-alumno-comunidad educativa. Con la tecnología del software de la Pizarra Digital y la ayuda de una plataforma Moodle, los autores del trabajo pretenden acercar el trabajo grupal de aula al tiempo de reflexión y estudio personal del alumnado del grado de magisterio. Las sesiones de trabajo grabadas con el software de la pizarra, son debatidas, personalizadas y complementadas, desde una plataforma de trabajo colaborativo, construyendo cooperativamente los “libros de texto”
 
Show full item record

Files in this item

Thumbnail
Name
pizarra_atrio_8CISTI_2013_ps.pdf
Size
318.2Kb
Format
PDF

Refworks Export

Google™ Scholar:Atrio Cerezo, Santiago - Ruiz-López, Natalia

This item appears in the following Collection(s)

  • Producción científica en acceso abierto de la UAM [17732]

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • Características biográficas del docente de Matemáticas para la justicia social en educación secundaria 

    Ruiz-López, NataliaAutoridad UAM; Atrio Cerezo, SantiagoAutoridad UAM; Bosch Betancor, José; Bruno, Gustavo
    2015
  • Investigación y docencia en didáctica de las ciencias experimentales y las matemáticas para el cambio educativo y la justicia social 

    Calvo Pascual, M. AraceliAutoridad UAM; Atrio Cerezo, SantiagoAutoridad UAM; Ruiz-López, NataliaAutoridad UAM; Pérez Martín, José ManuelAutoridad UAM
    2018-05
  • Enseñanza de las Ciencias Experimentales y las Matemáticas para la Justicia Social 

    Atrio Cerezo, SantiagoAutoridad UAM; Ruiz-López, NataliaAutoridad UAM
    2014
All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram

Declaración de accesibilidad

 

 

All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram

Declaración de accesibilidad