La pizarra digital interactiva y Moodle en su uso docente: Propuesta didáctica para la enseñanza de la física y la matemática en facultades de Educación
Title (trans.)
The interactive whiteboard and moodle for teaching: Proposal for teaching physics and mathematics in education facultiesEntity
UAM. Departamento de Didácticas EspecíficasPublisher
IEEEDate
2013-10-17Citation
8th Iberian Conference on Information Systems and Technologies (CISTI). IEEE, 2013. 1-4ISSN
2166-0727ISBN
978-989-98434-0-0 (online)Subjects
PDI; Moodle; Pizarra Digital; Física y Matemáticas; Educación; MatemáticasNote
Comunicación presentada en el congreso: 8th Iberian Conference on Information Systems and Technologies (CISTI)Abstract
In the educational activity the ideas of "educational change" and "social justice" must always be present. They are inherent in the definition of a young science, which must constantly seek new ways of bringing the curriculum to students. The change, therefore, is present in the pursuit of new methodologies. Justice, in its attempt to leverage technology to bring education teacher-student dialogue-education community. With the technology of whiteboard software and the help of a Moodle platform, the authors of the study try to bring the classroom group work time for reflection and personal study of student teaching grade. The working sessions recorded with the board software are discussed, customized and supplemented from a collaborative platform, building cooperatively the "textbooks" En la actividad pedagógica deben estar siempre
presentes las ideas de “cambio educativo” y de “justicia social”.
Son inherentes a la propia definición de una joven ciencia, que
debe buscar constantemente nuevas formas de acercar los
contenidos curriculares al alumnado. El cambio, por lo tanto,
está presente en la persecución de nuevas metodologías. La
justicia, en su intento de aprovechar la tecnología educativa para
aproximar el diálogo profesor-alumno-comunidad educativa.
Con la tecnología del software de la Pizarra Digital y la ayuda de
una plataforma Moodle, los autores del trabajo pretenden
acercar el trabajo grupal de aula al tiempo de reflexión y estudio
personal del alumnado del grado de magisterio. Las sesiones de
trabajo grabadas con el software de la pizarra, son debatidas,
personalizadas y complementadas, desde una plataforma de
trabajo colaborativo, construyendo cooperativamente los “libros
de texto”
Files in this item
Google Scholar:Atrio Cerezo, Santiago
-
Ruiz-López, Natalia
This item appears in the following Collection(s)
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.