Show simple item record

dc.contributor.authorAtrio Cerezo, Santiago 
dc.contributor.authorRuiz-López, Natalia 
dc.contributor.otherUAM. Departamento de Didácticas Específicases_ES
dc.date.accessioned2022-09-12T08:26:50Z
dc.date.available2022-09-12T08:26:50Z
dc.date.issued2013-10-17
dc.identifier.citation8th Iberian Conference on Information Systems and Technologies (CISTI). IEEE, 2013. 1-4en_US
dc.identifier.isbn978-989-98434-0-0 (online)en_US
dc.identifier.issn2166-0727es_ES
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10486/703990
dc.descriptionComunicación presentada en el congreso: 8th Iberian Conference on Information Systems and Technologies (CISTI)es_ES
dc.description.abstractIn the educational activity the ideas of "educational change" and "social justice" must always be present. They are inherent in the definition of a young science, which must constantly seek new ways of bringing the curriculum to students. The change, therefore, is present in the pursuit of new methodologies. Justice, in its attempt to leverage technology to bring education teacher-student dialogue-education community. With the technology of whiteboard software and the help of a Moodle platform, the authors of the study try to bring the classroom group work time for reflection and personal study of student teaching grade. The working sessions recorded with the board software are discussed, customized and supplemented from a collaborative platform, building cooperatively the "textbooks"en_US
dc.description.abstractEn la actividad pedagógica deben estar siempre presentes las ideas de “cambio educativo” y de “justicia social”. Son inherentes a la propia definición de una joven ciencia, que debe buscar constantemente nuevas formas de acercar los contenidos curriculares al alumnado. El cambio, por lo tanto, está presente en la persecución de nuevas metodologías. La justicia, en su intento de aprovechar la tecnología educativa para aproximar el diálogo profesor-alumno-comunidad educativa. Con la tecnología del software de la Pizarra Digital y la ayuda de una plataforma Moodle, los autores del trabajo pretenden acercar el trabajo grupal de aula al tiempo de reflexión y estudio personal del alumnado del grado de magisterio. Las sesiones de trabajo grabadas con el software de la pizarra, son debatidas, personalizadas y complementadas, desde una plataforma de trabajo colaborativo, construyendo cooperativamente los “libros de texto”es_ES
dc.format.extent5 pags.es_ES
dc.format.mimetypeapplication/pdfes_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherIEEEes_ES
dc.relation.ispartofConferência Ibérica de Sistemas y Tecnologías de la Informaciónes_ES
dc.subject.otherPDIes_ES
dc.subject.otherMoodlees_ES
dc.subject.otherPizarra Digitales_ES
dc.subject.otherFísica y Matemáticases_ES
dc.titleLa pizarra digital interactiva y Moodle en su uso docente: Propuesta didáctica para la enseñanza de la física y la matemática en facultades de Educaciónes_ES
dc.title.alternativeThe interactive whiteboard and moodle for teaching: Proposal for teaching physics and mathematics in education facultiesen_US
dc.typeconferenceObjecten
dc.subject.ecienciaEducaciónes_ES
dc.subject.ecienciaMatemáticases_ES
dc.identifier.publicationfirstpage1es_ES
dc.identifier.publicationlastpage4es_ES
dc.relation.eventdateJune 19-22, 2013en_US
dc.relation.eventnumber8es_ES
dc.relation.eventplaceLisboa (Portugal)es_ES
dc.relation.eventtitle8th Iberian Conference on Information Systems and Technologies (CISTI), 2013en_US
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/acceptedVersiones_ES
dc.rights.accessRightsopenAccesses_ES
dc.facultadUAMFacultad de Formación de Profesorado y Educaciónes_ES


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record