UAM | UAM_Biblioteca | Unified search engine | Scientific Production Portal | UAM Research Data Repository
Biblos-e Archivo
    • español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Log in
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search Biblos-e Archivo

Advanced Search

Browse

All of Biblos-e ArchivoCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFacultiesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFaculties

My Account

Log inRegister

Statistics

View Usage Statistics

Help

Information about Biblos-e ArchivoI want to submit my workFrequently Asked Questions

UAM_Biblioteca

View Item 
  •   Biblos-e Archivo
  • 1 - Producción científica en acceso abierto de la UAM
  • Producción científica en acceso abierto de la UAM
  • View Item
  •   Biblos-e Archivo
  • 1 - Producción científica en acceso abierto de la UAM
  • Producción científica en acceso abierto de la UAM
  • View Item

Influencia del nivel de competencia digital en la adquisición de competencias geométricas en un entorno GeoGebra

Title (trans.)
Influence of digital proficiency in geometric skills acquisition in GeoGebra
Author
Ruiz-López, Nataliauntranslated; Atrio Cerezo, Santiagountranslated
Entity
UAM. Departamento de Didácticas Específicas
Publisher
IEEE
Date
2013-10-17
Citation
8th Iberian Conference on Information Systems and Technologies (CISTI). IEEE, 2013. 1-5
 
 
 
ISSN
2166-0727
ISBN
978-989-98434-0-0 (online)
Subjects
GeoGebra; formación de profesorado; geometría; competencia digital; Educación
URI
http://hdl.handle.net/10486/703993
Note
Comunicación presentada en el congreso: 8th Iberian Conference on Information Systems and Technologies (CISTI)

Abstract

Se ha realizado un estudio para analizar la influencia del nivel de competencia digital de futuros maestros en la adquisición de competencias geométricas y didácticas en un entorno de resolución de problemas mediante GeoGebra. Se presentan los resultados del análisis estadístico realizado que reflejan que alumnos de nivel medio y alto mejoran sus competencias didáctico-geométricas de forma análoga. Además, los estudiantes prefieren usar GeoGebra que lápiz y papel para investigar y conjeturar en procesos de resolución de problemas abiertos y opinan que es un buen recurso para la enseñanza de la geometría
 
We performed a study to analyze the influence of digital proficiency of prospective teachers in acquiring geometric and didactic skills in a problem-solving scenario using GeoGebra. We present the results of statistical analysis to show that intermediate level students improve their skills. In addition, students prefer to use pen and paper GeoGebra to investigate and conjecture in problem solving processes open and say it is a good resource for teaching geometry
 
Show full item record

Files in this item

Thumbnail
Name
influencia_ruiz_8CISTI_2013_ps.pdf
Size
390.8Kb
Format
PDF

Refworks Export

Google™ Scholar:Ruiz-López, Natalia - Atrio Cerezo, Santiago

This item appears in the following Collection(s)

  • Producción científica en acceso abierto de la UAM [16630]

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • Influencia de GeoGebra en la adquisición de competencias geométricas y didácticas 

    Ruiz-López, NataliaAutoridad UAM; Saénz de Castro, César
    2013
  • La pizarra digital interactiva y Moodle en su uso docente: Propuesta didáctica para la enseñanza de la física y la matemática en facultades de Educación 

    Atrio Cerezo, SantiagoAutoridad UAM; Ruiz-López, NataliaAutoridad UAM
    2013-10-17
  • Análisis del desarrollo de competencias geométricas y didácticas mediante el software de geometría dinámica geogebra en la formación inicial del profesorado de primaria 

    Ruiz-López, NataliaAutoridad UAM
    2012
All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram
 

 

All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram