UAM | UAM_Biblioteca | Buscador único | Portal de Producción Científica | Repositorio de Datos de Investigación UAM
Biblos-e Archivo
    • español
    • English
  • español 
    • español
    • English
  • Identificarse
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Buscar en Biblos-e Archivo

Búsqueda avanzada

Listar

Todo Biblos-e ArchivoComunidades y coleccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasFacultadesEsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasFacultades

Mi cuenta

IdentificarseRegistro

Estadísticas

Ver Estadísticas de uso

Ayuda

Guía sobre el repositorio de la UAMQuiero depositar mi trabajoPreguntas frecuentes

UAM_Biblioteca

Ver ítem 
  •   Biblos-e Archivo
  • 1 - Producción científica en acceso abierto de la UAM
  • Producción científica en acceso abierto de la UAM
  • Ver ítem
  •   Biblos-e Archivo
  • 1 - Producción científica en acceso abierto de la UAM
  • Producción científica en acceso abierto de la UAM
  • Ver ítem

Quitting rules in hybrid foraging search: From early childhood to early adulthood

Autor (es)
Gil Gómez de Liaño, BeatrizAutoridad UAM; Muñoz García, Adrián; Pérez Hernández, ElenaAutoridad UAM; Wolfe, Jeremy
Entidad
UAM. Departamento de Psicología Evolutiva y de la Educación; UAM. Departamento de Psicología Social y Metodología
Editor
Elsevier
Fecha de edición
2022-09-13
Cita
10.1016/j.cogdev.2022.101232
Cognitive Development 64 (2022): 101232
 
 
 
ISSN
0885-2014 (print); 1879-226X (online)
DOI
10.1016/j.cogdev.2022.101232
Financiado por
This work was supported by the Research Grant Project PSI2015–69358-R (MINECO/FEDER) “Ministerio de Economía y Competitividad” (MINECO), and “Fondo Europeo de Desarrollo Regional” (FEDER), given to Beatriz Gil-Gomez ´ de Liano ˜ as PI. Also, part of the research of this study was done thanks to the Fulbright Commission, and the European Union’s Horizon 2020 research and innovation program, Marie Sklodowska-Curie Actions, under grant FORAGEKID 793268, also granted to Beatriz Gil-Gomez de Liaño at the University of Cambridge, Universidad Complutense de Madrid and BWH-Harvard Medical School, and by NIH EY017001 given to Jeremy M. Wolfe
Proyecto
Gobierno de España. PSI2015–69358-R
Versión del editor
https://doi.org/10.1016/j.cogdev.2022.101232
Materias
Quitting-Search Rules; Hybrid Foraging; Visual Search; Attention; Development; Marginal Value Theory; Psicología
URI
http://hdl.handle.net/10486/704014
Derechos
© 2022 The Author(s)

Licencia de Creative Commons
Esta obra está bajo una licencia de Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0 Internacional.

Resumen

In hybrid foraging, observers search for multiple instances of multiple target types. Children regularly perform such tasks (e.g., collecting LEGO pieces or looking for different teammates within a game). Quitting rules (When do you leave the search?) are important in foraging (e.g., I found enough LEGOs or teammates). However, the development of quitting behavior has not yet been experimentally studied, and it could give us significant information about executive function development. We tested 279 observers (4–25 years old) using classic feature and conjunction foraging. The results show that while children’s performance improved with age, all groups made similar "quitting" decisions roughly following optimal choices as defined by Charnov’s Marginal Value Theorem (MVT), with the youngest 4–5 years old children quitting slightly earlier. It seems that mature quitting rules in search operate relatively early in development, suggesting that those rules are quite basic aspects of the human cognition
Mostrar el registro completo del ítem

Lista de ficheros

Thumbnail
Nombre
quitting_gil_cogn_dev_2022.pdf
Tamaño
2.280Mb
Formato
PDF
Descripción
Artículo

Refworks Export

Google™ Scholar:Gil Gómez de Liaño, Beatriz - Muñoz García, Adrián - Pérez Hernández, Elena - Wolfe, Jeremy

Lista de colecciones del ítem

  • Producción científica en acceso abierto de la UAM [17750]

Registros relacionados

Mostrando ítems relacionados por título, autor, creador y materia.

  • Efficiency and accuracy of visual search develop at different rates from early childhood through early adulthood 

    Gil-Gómez de Liaño, Beatriz; Quirós-Godoy, María; Pérez Hernández, ElenaAutoridad UAM; Wolfe, Jeremy M.
    2020-02-10
  • Gender Differences in Individual Dishonesty Profiles 

    Muñoz García, Adrián; Gil-Gómez de Liaño, Beatriz; Pascual-Ezama, David
    2021-12-10
  • The development of selective stopping: qualitative and quantitative changes from childhood to early adulthood 

    Albert, Jacobo; Rincón-Pérez, Irene; Sánchez-Carmona, Alberto J.; Arroyo-Lozano, Susana; Olmos Albacete, RicardoAutoridad UAM; Hinojosa, José A.; Fernández-Jaén, Alberto; López Martín, SaraAutoridad UAM
    2021-12-06
Todos los documentos de Biblos-e Archivo están protegidos por derechos de autor. Algunos derechos reservados.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contacto | Sugerencias
Estamos enFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram

Declaración de accesibilidad

 

 

Todos los documentos de Biblos-e Archivo están protegidos por derechos de autor. Algunos derechos reservados.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contacto | Sugerencias
Estamos enFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram

Declaración de accesibilidad