UAM | UAM_Biblioteca | Unified search engine | Scientific Production Portal | UAM Research Data Repository
Biblos-e Archivo
    • español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Log in
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search Biblos-e Archivo

Advanced Search

Browse

All of Biblos-e ArchivoCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFacultiesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFaculties

My Account

Log inRegister

Statistics

View Usage Statistics

Help

Information about Biblos-e ArchivoI want to submit my workFrequently Asked Questions

UAM_Biblioteca

View Item 
  •   Biblos-e Archivo
  • 1 - Producción científica en acceso abierto de la UAM
  • Producción científica en acceso abierto de la UAM
  • View Item
  •   Biblos-e Archivo
  • 1 - Producción científica en acceso abierto de la UAM
  • Producción científica en acceso abierto de la UAM
  • View Item

En torno al currículo de Cultura Audiovisual en el Bachillerato: una reflexión crítica

Title (trans.)
On Audiovisual Culture Curriculum in the Baccalaureate: a Critical Review
Author
Fernández Colorado, Luisuntranslated
Entity
UAM. Departamento de Historia y Teoría del Arte
Publisher
UAM Ediciones
Date
2020-12-22
Citation
10.15366/tarbiya2020.48.005
Tarbiya: Revista de Investigación e Innovación Educativa 48 (2020): 87-98
 
 
 
ISSN
1132-6239 (print); 2530-3902 (online)
DOI
10.15366/tarbiya2020.48.005
Editor's Version
https://doi.org/10.15366/tarbiya2020.48.005
Subjects
Cultura Audiovisual; Bachillerato; Currículo; Selección y secuenciación de contenidos; Audiovisual Culture; Baccalaureate; Curriculum; Selection and secuencing of contents; Arte / Bellas Artes
URI
http://hdl.handle.net/10486/704424
Rights
© Universidad Autónoma de Madrid

Licencia Creative Commons
Esta obra está bajo una Licencia Creative Commons Atribución 4.0 Internacional.

Abstract

Las enseñanzas de cultura audiovisual, reguladas de acuerdo al Real Decreto 1105/2014, han estado sujetas desde su misma plasmación normativa a un intenso cuestionamiento en el ámbito docente. Pasado un tiempo prudencial desde su implantación, este artículo establece unas primeras revisiones críticas de los contenidos, criterios de evaluación y estándares de aprendizaje evaluables que presentan las dos asignaturas (Cultura Audiovisual I y Cultura Audiovisual II), con el objeto de efectuar una llamada a la reflexión colectiva sobre el devenir actual de estas enseñanzas y su innegable potencial futuro
 
Audiovisual culture education at High School level, regulated in the Real Decreto 1105/2014, has been brough into question by teaching community since its just implementation. Having passed a reasonable time from then on, this article aims to cast a critical review on curriculum contents, assessment criteria and evaluable learning standards stablished for two Baccalaureate subjects (Audiovisual Culture I and Audiovisual Culture II) inviting to a collective reflection on present actualization of that education realm and its unquestionable potential in the future
 
Show full item record

Files in this item

Thumbnail
Name
8866421.pdf
Size
214.6Kb
Format
PDF

Refworks Export

Google™ Scholar:Fernández Colorado, Luis

This item appears in the following Collection(s)

  • Producción científica en acceso abierto de la UAM [16522]

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • El papel del juez y del legislador ante los retos de la ejecución hipotecaria. Reflexiones en torno al auto de la audiencia provincial de navarra 111/2010 de 17 de diciembre 

    Lacasta Goñi, Miren; Pantaleón Prieto, Marta; Pedroza Fernández, Luis Alberto
    2012
  • La historia de la química en el currículo de ESO y de bachillerato (LOE). Una revisión interdisciplinar para la investigación didáctica 

    Moreno Martínez, Luis; Calvo Pascual, M. AraceliAutoridad UAM
    2017
  • La historia de la química en el currículo y los libros de texto de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato (LOE). Un estudio desde la didáctica y la historia de la cienca 

    Moreno Martínez, Luis
    2017-12-18
All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram
 

 

All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram