UAM | UAM_Biblioteca | Unified search engine | Scientific Production Portal | UAM Research Data Repository
Biblos-e Archivo
    • español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Log in
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search Biblos-e Archivo

Advanced Search

Browse

All of Biblos-e ArchivoCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFacultiesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFaculties

My Account

Log inRegister

Statistics

View Usage Statistics

Help

Information about Biblos-e ArchivoI want to submit my workFrequently Asked Questions

UAM_Biblioteca

View Item 
  •   Biblos-e Archivo
  • 1 - Producción científica en acceso abierto de la UAM
  • Producción científica en acceso abierto de la UAM
  • View Item
  •   Biblos-e Archivo
  • 1 - Producción científica en acceso abierto de la UAM
  • Producción científica en acceso abierto de la UAM
  • View Item

La concienciación ambiental en el aula de infantilmediante el cine y los cuentos

Title (trans.)
Environmental awareness in the early childhood education´s classroom through films and stories
Author
Muro González, Ángela; Pérez Martín, José Manueluntranslated
Entity
UAM. Departamento de Didácticas Específicas
Publisher
Universidad de Cádiz
Date
2021-03-29
Citation
10.25267/Rev_educ_ambient_sostenibilidad.2021.v3.i1.1302
Revista De Educación Ambiental ySostenibilidad,3.1 (2021): 1302
 
 
 
ISSN
2659-708X
DOI
10.25267/Rev_educ_ambient_sostenibilidad.2021.v3.i1.1302
Editor's Version
https://doi.org/10.25267/Rev_educ_ambient_sostenibilidad.2021.v3.i1.1302
Subjects
Educación Ambiental; Educación Infantil; Recursos Didácticos; Alfabetización Científica; Educación
URI
http://hdl.handle.net/10486/704529
Rights
Derechos de autor 2021 Ángela Muro González, José Manuel Pérez Martín

Licencia de Creative Commons
Esta obra está bajo una licencia de Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0 Internacional.

Abstract

No podemos ignorar los cambios que está sufriendo el planeta a consecuencia de los actos del ser humano sobre este. Sin embargo, el mayor problema al que nos enfrentamos es la falta de concienciación en la sociedad sobre el cuidado del medio ambiente. Esto conlleva a una necesidad de formación del alumnado en Educación Ambiental (EA) que facilite el conocimiento de las consecuencias que tienen nuestros actos. Por eso, este artículo plantea una propuesta de intervención educativa dirigida a las primeras etapas, en este caso, Educación Infantil (EI), mediante la cual se detectan ideas alternativas, se fomenta la alfabetización de ciudadanos sensibilizados con el medio ambiente y se da respuesta a una petición de propuestas de aula como estrategia de formación continua para maestros. Para lograr todo esto, se proponen recursos didácticos como las películas y los cuentos
 
Changes that the planet is undergoing as a result of human actions on it cannot be ignored. However, the biggest problem to be faced is the lack of awareness in society about caring for the environment. This leads to a need for training students in Environmental Education (EA) that facilitates knowledge of the consequences of our actions. For this reason, this article raises a proposal for an educational intervention aimed at the early stages, in this case, Early Childhood Education (EI), through which misconceptions are detected, the literacy of citizens is promoted for environmental protection, and a response is given to a request for classroom proposals as a continuous training strategy for teachers. To achieve all this, didactic resources such as films and stories are proposed
 
Show full item record

Files in this item

Thumbnail
Name
concienciacion_Muro_reas_2021.pdf
Size
12.56Mb
Format
PDF

Refworks Export

Google™ Scholar:Muro González, Ángela - Pérez Martín, José Manuel

This item appears in the following Collection(s)

  • Producción científica en acceso abierto de la UAM [16839]

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • El aprendizaje conectado en la sociedad de la cultura digital: Investigación participativa sobre educación ambiental para la protección del medio marino 

    González-Patiño, JavierAutoridad UAM; Pérez Martín, José ManuelAutoridad UAM; Atrio Cerezo, SantiagoAutoridad UAM; Esquivel Martín, TamaraAutoridad UAM
    2018
  • Home and Ambulatory Artificial Nutrition (NADYA) group report. Home parenteral nutrition in Spain, 2018 

    Wanden-Berghe, Carmina; Compes, Cristina Cuerda; Maíz Jiménez, María Irene; Pereira Cunill, José Luis; Ramos Boluda, Esther; Gómez Candela, CarmenAutoridad UAM; Virgili Casa, Nuria; Burgos Peláez, Rosa; de Luis Román, Daniel Antonio; Penacho Lázaro, Ma Ángeles; Sánchez Martos, Eva Ángeles; Martínez Faedo, Ceferino; Díaz Guardiola, Patricia; Álvarez Hernández, Julia; Zugasti Murillo, Ana; Campos Martín, Cristina; Sanz Paris, Alejandro; de los Ángeles Martín Fontalba, María; Lobo, Gabriela; Matía Martín, Pilar; Carabaña Pérez, Fátima; Martín Folgueras, Tomás; Martín Palmero, Ma Ángela; Luengo Pérez, Luis Miguel; Sánchez-Vilar Burdiel, Olga; Martínez Costa, Cecilia; Tejera Pérez, Cristina; Martínez Ramírez, María José; García Delgado, Yaiza; Ponce González, Miguel; Mauri Roca, Silvia; García Zafra, Ma Victoria; Germán Díaz, Marta; Romero Gabino, Victoria; Molina Baeza, Begoña; Gonzalo Marín, Montserrat; Irles Rocamora, José Antonio; Sánchez Sánchez, Rebeca; Apezetxea Celaya, Antxón; Ortiz, Clara Joaquín; Suárez Llanos, José Pablo; Pintor de la Maza, Begoña; Leyes García, Pere; Gil Martínez, Ma Carmen; Carrera Santaliestra, María José
    2020-01-01
  • A cluster-randomised clinical trial comparing two cardiovascular health education strategies in a child population: The Savinghearts project 

    Sánchez-Gómez, Luis María; Fernández Luque, María Jesús; Ruiz Díaz, Lourdes; Sánchez-Alcalde, Rosa; Sierra-García, Belén; Mayayo-Vicente, Soledad; Ruiz-López, Marta; Loeches-Belinchón, Pilar; López-Gónzález, Javier; González-Gamarra, Amelia; Gallego Arenas, Angela; Cubillo-Serna, Ana; Gil-Juberias, Gema; Pérez-Cayuela, Pilar; Arana Cañedo-Arguelles, Celina; García Pascual, Julia Natividad; Ruiz-Chércoles, Esther; Suárez Fernández, M. CarmenAutoridad UAM; García-Polo, Iluminada; Abad Pérez, Daniel; Ballesteros-Arribas, Juan Manuel; Izquierdo Martínez, Maravillas; Salvador-Alcaide, Elena; Arribas-Vela, Ana B.; Alonso-Pérez, Juan M.; Veja-Piris, Lorena; Rodríguez-Salvanés, Francisco J.; Novella Arribas, Blanca
    2012-11-27
All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram

Declaración de accesibilidad

 

 

All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram

Declaración de accesibilidad