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Service brand coolness in the construction of brand loyalty: a self-presentation theory approach

Autor (es)
Jiménez Barreto, JanoAutoridad UAM; Correia Loureiro, Sandra Maria; Rubio Benito, Natalia MaríaAutoridad UAM; Romero de la Fuente, JaimeAutoridad UAM
Entidad
UAM. Departamento de Financiación e Investigación Comercial
Editor
Elsevier
Fecha de edición
2022-01-09
Cita
10.1016/j.jretconser.2021.102876
Journal of Retailing and Consumer Services 65 (2022): 102876
 
 
 
ISSN
0969-6989 (print); 1873-1384 (online)
DOI
10.1016/j.jretconser.2021.102876
Financiado por
This research was funded by the Spanish Ministry of Science and Innovation, grant number PID2020-113561RB-I00
Proyecto
Gobierno de España. PID2020-113561RB-I00
Versión del editor
https://doi.org/10.1016/j.jretconser.2021.102876
Materias
Brand coolness; Brand loyalty; Communal–brand connection; Self-presentation; Service brands; Economía; Empresa
URI
http://hdl.handle.net/10486/705859
Derechos
© 2022 The Authors

Licencia Creative Commons
Esta obra está bajo una Licencia Creative Commons Atribución 4.0 Internacional.

Resumen

As service brands need to find new methods to overcome consumers' distrust of physical spaces in the post-COVID-19 era, we explore how niche and mass service brands can recover their experiential value through perceptions of coolness. In three studies, we evaluate service brand coolness and its consequences for communal–brand connection and loyalty. In Studies 1 and 2, we examine consumers’ thoughts on coolness and communal connection when describing their encounters with service brands. In Study 3, we test the relations among service brand coolness, communal–brand connection, and loyalty. Our findings show that for both niche and mass firms, service brand coolness similarly enhances communal–brand connection and loyalty
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Lista de ficheros

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Nombre
service_jimenez_j_retail_consum_serv_2022.pdf
Tamaño
862.3Kb
Formato
PDF
Descripción
Artículo

Refworks Export

Google™ Scholar:Jiménez Barreto, Jano - Correia Loureiro, Sandra Maria - Rubio Benito, Natalia María - Romero de la Fuente, Jaime

Lista de colecciones del ítem

  • Producción científica en acceso abierto de la UAM [16817]

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