UAM | UAM_Biblioteca | Unified search engine | Scientific Production Portal | UAM Research Data Repository
Biblos-e Archivo
    • español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Log in
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search Biblos-e Archivo

Advanced Search

Browse

All of Biblos-e ArchivoCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFacultiesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFaculties

My Account

Log inRegister

Statistics

View Usage Statistics

Help

Information about Biblos-e ArchivoI want to submit my workFrequently Asked Questions

UAM_Biblioteca

View Item 
  •   Biblos-e Archivo
  • 1 - Producción científica en acceso abierto de la UAM
  • Producción científica en acceso abierto de la UAM
  • View Item
  •   Biblos-e Archivo
  • 1 - Producción científica en acceso abierto de la UAM
  • Producción científica en acceso abierto de la UAM
  • View Item

La vivencia de la educación virtual entre estudiantes de grado en Ecuador: Estudio de un caso

Title (trans.)
The experience of virtual education among undergraduate students in Ecuador. Case study
Author
Barreto Zambrano, Lenin; Paredes Labra, Joaquín A.untranslated
Entity
UAM. Departamento de Pedagogía
Publisher
Universidad Andina Simón Bolivar. Ecuador
Date
2022-02-28
Citation
10.32719/26312816.2022.5.1.7
Revista Andina de Educación 5.1 (2022): 000517
 
 
 
ISSN
2631-2816
DOI
10.32719/26312816.2022.5.1.7
Editor's Version
https://doi.org/10.32719/26312816.2022.5.1.7
Subjects
Entornos virtuales de enseñanza; aprendizaje; Universidad; TIC; Estudio de caso; Educación
URI
http://hdl.handle.net/10486/707054
Rights
© 2022 Barreto Zambrano & Paredes Labra.

Licencia de Creative Commons
Esta obra está bajo una licencia de Creative Commons Reconocimiento-NoComercial 4.0 Internacional.

Abstract

En 2014, con el fin de flexibilizar el aprendizaje, la Universidad Técnica de Manabí implementó sin estudio previo la modalidad a distancia mediante aulas virtuales en ciertas asignaturas del tronco común para los estudiantes que cursan carreras de grado presencial. Las técnicas de recogida de datos que se utilizaron fueron las entrevistas y grupos de discusión, aplicando el estudio de caso para conocer las fortalezas y debilidades de esta modalidad. El objetivo del estudio es: “valorar el funcionamiento de estos cursos y los resultados con respecto al desempeño de estudiantes y profesores”. Entre los principales resultados se pone de manifiesto que existen dificultades en el funcionamiento de los entornos permitiendo que los estudiantes prefieren entornos tradicionales. Este estudio concluye que esta modalidad no despierta mayor interés en los estudiantes
 
In 2014, to make the learning of face-to-face degree students more flexible, the Technical University of Manabí implemented, without prior study, distance learning through virtual classrooms in certain subjects of the common core. The case study was used through interviews and discussion groups to know the strengths and weaknesses. The study’s objective is “to assess the performance of these courses and the results concerning the performance of students and teachers.” Among the main results, it is revealed that there are difficulties in functioning the environments, allowing students to prefer traditional environments. This study concludes that this modality does not arouse greater interest in students
 
Show full item record

Files in this item

Thumbnail
Name
vivencia_barreto_revandina_2022.pdf
Size
375.3Kb
Format
PDF

Refworks Export

Google™ Scholar:Barreto Zambrano, Lenin - Paredes Labra, Joaquín A.

This item appears in the following Collection(s)

  • Producción científica en acceso abierto de la UAM [17185]

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • Recuperando la memoria escolar en un museo virtual. Narrativa generada y perspectivas para un cambio planificado en la educación a través de las TIC 

    Paredes Labra, Joaquín A.Autoridad UAM
    2012
  • De la iniciación al manejo tolerado de tecnologías. La competencia digital de los estudiantes madrileños antes de la educación secundaria 

    Paredes-Labra, Joaquín; Freitas-Cortina, Ada; Sánchez-Antolín, Pablo
    2019-11-30
  • Presentación del Monográfico: ¿Qué maestros formamos desde los grados? 

    Paredes Labra, Joaquín A.Autoridad UAM
    2015
All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram

Declaración de accesibilidad

 

 

All the documents from Biblos-e Archivo are protected by copyrights. Some rights reserved.
Universidad Autónoma de Madrid. Biblioteca
Contact Us | Send Feedback
We are onFacebookCanal BiblosYouTubeTwitterPinterestWhatsappInstagram

Declaración de accesibilidad