Teaching effectivily: Esp for pre-service primary teachers

Biblos-e Archivo/Manakin Repository

Show simple item record

dc.contributor.author Garrote, Marta
dc.contributor.author Galetti, Edgardo
dc.contributor.other UAM. Departamento de Filología Española es_ES
dc.contributor.other UAM. Departamento de Filología Inglesa es_ES
dc.date.accessioned 2015-12-22T12:06:46Z
dc.date.available 2015-12-22T12:06:46Z
dc.date.issued 2015-12
dc.identifier.citation Didácticas específicas 13 (2015): 116-130 es_ES
dc.identifier.issn 1989-5240 es_ES
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10486/669168
dc.description.abstract This English for Specific Purposes (ESP) programme for pre-service primary education teachers aims at improving English as a foreign language (EFL) learning while students acquire content knowledge on teaching techniques as well as on school functioning. The lack of specific English courses for primary teachers, in which they can master a school context language, meant our main impulse to elaborate this ESP programme. The final product is a students’ textbook and a teacher’s book, the latest including extra activities and procedural information. The programme meets the essential features of any ESP course and takes into account contemporary and innovative techniques for teaching EFL. After a period of testing, students’ reception and evaluation turned out to be positive en_US
dc.description.abstract Este programa de Inglés con Fines Específicos (IFE) para maestros de educación primaria busca una mejora del aprendizaje del Inglés como Lengua Extranjera (ILE) al tiempo que los estudiantes adquieren conocimientos sobre técnicas de enseñanza y sobre el funcionamiento del colegio. La carencia de cursos de IFE para maestros de primaria, con los que puedan dominar el lenguaje típico de un contexto escolar es nuestro principal impulso. El producto final es un libro de texto para los alumnos y otro para el profesor, este último con actividades adicionales e información procedimental. El programa cumple las características de cualquier curso de IFE y se basa en técnicas innovadoras para la enseñanza del IFE. Tras un periodo de prueba, la recepción por parte de los alumnos resultó positiva es_ES
dc.format.extent 15 pag. es_ES
dc.format.mimetype application/pdf en
dc.language.iso eng en
dc.publisher Universidad Autónoma de Madrid. Departamento de Didácticas Específicas es_ES
dc.relation.ispartof Didácticas Específicas es_ES
dc.rights © 2015 Didácticas Específicas es_ES
dc.subject.other IFE es_ES
dc.subject.other Formación del profesorado es_ES
dc.subject.other Maestros de primaria es_ES
dc.subject.other ILE es_ES
dc.subject.other Análisis de necesidades es_ES
dc.title Teaching effectivily: Esp for pre-service primary teachers en_US
dc.type article en
dc.subject.eciencia Educación es_ES
dc.subject.eciencia Filología es_ES
dc.identifier.publicationfirstpage 116 es_ES
dc.identifier.publicationissue 13 es_ES
dc.identifier.publicationlastpage 130 es_ES
dc.type.version info:eu-repo/semantics/publishedVersion en
dc.rights.accessRights openAccess en
dc.authorUAM Galetti Torti, Edgardo Luis (262636)


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record