Repository logoRepository logo

Journal of Supranational Policies of Education. Número 07. 2018

Permanent URI for this collectionhttp://dspace7.ti.uam.es/handle/10486/684362

ÍNDICE


Portada

Tabla de contenidos

Browse

Recent Submissions

Now showing 1 - 6 of 6
  • Item type: Publication ,
    Santos Rego, M.A., Lorenzo, M. y Vázquez. A. (2018). Educación no formal y empleabilidad de la juventud. Madrid: Síntesis. ISBN: 978-84-9171-094-3
    (Universidad Autónoma de Madrid. Grupo de Investigación sobre Políticas Educativas Supranacionales (GIPES), 2018) Arizmendi Domínguez, Aitor
  • Item type: Publication ,
    Altinok, N., Angrist, N. y Patrinos, H.A. (2018). Global Data Set on Education Quality (1965-2015). Policy Research Working Paper 8314, Education Global Practice Group of World Bank. ISBN: 978-84-9171-094-3
    (Universidad Autónoma de Madrid. Grupo de Investigación sobre Políticas Educativas Supranacionales (GIPES), 2018) Arizmendi Domínguez, Aitor
  • Item type: Publication ,
    La supervisión educativa en Europa: Sistemas educativos y modelos de inspección educativa
    (Universidad Autónoma de Madrid. Grupo de Investigación sobre Políticas Educativas Supranacionales (GIPES), 2018) Miguel Pérez, Violeta; Vázquez Aguilar, Elena; Prados Gómez, Ana; Arias Bejarano, Rocío; Domingo de la Riva, Roberto; Varela Pose, Francisco Javier; Peinado González, Rubén
    The European studies of Eurydice, the information network on education of the European Commission, deals with the education inspection as a topic only partially. That is why the Spanish Unit of Eurydice (Eurydice España-REDIE) has established the education inspection as an object of study and has tried to detach it as far as possible from the issues with which it has traditionally been related to, namely, evaluation, school accountability, teachers’ responsibilities or the autonomy of the educational institutions. The “Standing International Conference of national and regional Inspectorates of education” (SICI), the association of national and regional education inspectors in Europe, has greatly contributed to carry out this task through the documents published on their website. The outcome of it is a short report on the European context of educational monitoring taking into account of the models of inspection that shape the education systems of the countries pertaining to the Eurydice network
  • Item type: Publication ,
    Valores históricos y actuales del Bachillerato Internacional
    (Universidad Autónoma de Madrid. Grupo de Investigación sobre Políticas Educativas Supranacionales (GIPES), 2018) Bueno Villaverde, Ángeles
    El propósito de este trabajo es aclarar algunos de los conceptos y valores explícitos que apoyan la Misión y Visión de la Organización del Bachillerato Internacional, pero también los valores implícitos observados en la mayoría de las escuelas adheridas a esta organización en la actualidad. Este trabajo pretende analizar la filosofía en la que se encuentra la Educación Internacional, determinar los valores que apoyan la Educación Internacional desde su creación y los valores que apoyan la Conciencia Global. Para ello se revisan los antecedentes históricos de las escuelas internacionales vinculadas a la Sociedad de Naciones y se analizan los principios de la educación internacional. Más adelante, tratamos el significado de ser internacional con respecto a las escuelas y el currículo; desarrollamos las características de los programas del IB y el perfil de la comunidad IB; continuamos con las tendencias de la educación internacional y sus valores. Finalmente, acabamos revisando el concepto de Educación para la Ciudadanía Global de hoy en día y la importancia de desarrollar una Competencia Global
  • Item type: Publication ,
    Introducción al Nº 7 de Journal of Supranational Policies of Education: 50 años de una Educación IB
    (Universidad Autónoma de Madrid. Grupo de Investigación sobre Políticas Educativas Supranacionales (GIPES), 2018) Halligan, Jon
  • Item type: Publication ,
    Presentación del Número 7: Journal of Supranational Policies of Education
    (Universidad Autónoma de Madrid. Grupo de Investigación sobre Políticas Educativas Supranacionales (GIPES), 2018) Menéndez, Maripé