Show simple item record

dc.contributor.authorMolinari, Andrea
dc.date.accessioned2018-02-23T12:17:05Z
dc.date.available2018-02-23T12:17:05Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.citationJournal of Supranational Policies of Education 6 (2017): 31-53en_US
dc.identifier.issn2340-6720 (online)es_ES
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10486/681285
dc.description.abstractIn this work we investigate one of the most relevant aspects of educational policies in this region, such as teacher training. From a regional comparative perspective, in the first place, some conceptual categories (regional, regionalism) are defined that allow to establish lines of inquiry between the processes of international educational transfers between these countries. Secondly, it addresses the normative definitions that regulate the educational systems and especially those destined to the educational formation during the last decades in the three countries studied. Finally, some conjectures about the scope and limitations of the reform processes are establisheden_US
dc.description.abstractEn este trabajo se indaga sobre uno de los aspectos más relevantes de las políticas educativas en esta región como son las de formación del profesorado. Desde una perspectiva comparativa regional, en primer lugar, se definen algunas categorías conceptuales (región, regionalismo) que permiten establecer líneas de indagación entre los procesos de transferencias educativas internacionales entre estos países. En segundo lugar, se abordan las definiciones normativas que regulan los sistemas educativos y especialmente aquellas destinadas a la formación docente durante las últimas décadas en los tres países estudiados. Finalmente, se establecen algunas conjeturas sobre los alcances y limitaciones de los procesos de reformases_ES
dc.format.extent23 pag.es_ES
dc.format.mimetypeapplication/pdfen
dc.language.isospaen
dc.publisherUniversidad Autónoma de Madrid. Grupo de Investigación sobre Políticas Educativas Supranacionales (GIPES)es_ES
dc.relation.ispartofJournal of Supranational Policies of Educationen_US
dc.subject.otherInitial teacher educationen_US
dc.subject.otherEducational policiesen_US
dc.subject.otherEducation reformsen_US
dc.subject.otherSouth Americaen_US
dc.titleTres historias de común inspiración: Un estudio comparado sobre las políticas de formación docente inicial del Cono Sures_ES
dc.title.alternativeThree stories with common inspiration: A comparative studie regarding teacher education policies in South Americaen_US
dc.typearticleen
dc.subject.ecienciaFilologíaes_ES
dc.identifier.publicationfirstpage31es_ES
dc.identifier.publicationissue6es_ES
dc.identifier.publicationlastpage53es_ES
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionen
dc.rights.accessRightsopenAccessen


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record